(s) denotes solo publications
2024
Hein, Silke & Jeppe (Ed.): You can’t have a rainbow without a little rain. The taste of Studio Jeppe Hein. Verlag der Buchhandlung Walther und Franz König. Köln 2024: 251-265.
(s) denotes solo publications
Hein, Silke & Jeppe (Ed.): You can’t have a rainbow without a little rain. The taste of Studio Jeppe Hein. Verlag der Buchhandlung Walther und Franz König. Köln 2024: 251-265.
Inan, Furkan; Kantarci, N. Can (Hg./Ed.): Yüzen Adalar – Floating Islands, Ausst. Kat. / exh. cat. Istanbul Museum of Modern Art, Istanbul 2023: 268-271.
The Milton and Sheila Fine Collection, Ausst. Kat. / exh. cat. Carnegie Museum of Art, Carnegie Institute, Pittsburgh, 2023: 284-285.
Kramer, Sybille (Hg./Ed.): Container Architecture: Modular Construction Marvels. Braun Publishing AG. Salenstein 2024: 184-187.
Celebrating Diversity, Inclusion, and Unity, Ausst.-Kat. / exh. cat. Art in Embassies, United States Embassy Berlin, 2023: 40-41.
Friendship. Nature. Culture.: 44 Jahre Daimler Art Collection – Werke der Sammlung 1920-2021, Ausst.-Kat. / exh. cat. Daimler Contemporary Berlin, Daimler AG, 2021: 61.
Streletzki, Sigrid und Ekkehard (Hg.): Die Kunstsammlung im ESTREL Berlin. Berlin 2021: 6-8.
Hudson, Suzanne: World of Art – Contemporary Painting. Thames & Hudson Ltd., London 2021: 92.
Schiller, Sophia: Anselm Reyle: In the Presence of Light, in: Ausst. Kat. Lichtparcours 2020 (Braunschweig 13.06.-09.10.2020), hrsg. von Dr. Anja Hesse, Braunschweig 2020: 80-87.
Hahn, Christiane; Jaspers, John; Lueg, Leonard; Schulte, Kristin: Neon Delight, Ausst.-Kat. Centre for International Light Art Unna, 2020: 54-57.
Vedder, Björn: Highway to the Danger Zone, in: Zone dangereuse, Ausst.-Kat. Zidoun-Bossuyt Gallery, Luxembourg, 2020: 5-15.
Brask, Jens-Peter: Anselm Reyle, in: Brask Studio Visits V_, Brask Publications, 2019: 36-43.
Townsend, Andrew (Ed.): Anselm Reyle, The-Art-Form, Issue 3, 2019: Cover & S. 54-69.
Bürkle, Stefanie (Hg./Ed.) Atelier + Labor. Hatje Cantz Verlag, Berlin 2019: 122, 152/153.
Hello World. Revision einer Sammlung / Revising a Collection, Ausst.-Kat. / exh. cat. Staatliche Museen zu Berlin, Hirmer Verlag Berlin/München, 2018: 89.
5 X Berlin, Ausst.-Kat. / exh. cat. Boers-Li Gallery, Beijing, 2018: 20-25, 44/45.
Duque y Gonzales, Anna; Wagner K, Matthias. Egokollektiv. Peter Zizka. Verlag der Buchhandlung Walther König, Köln, 2018: 161-163.
Galossi, Valentina. Life of Artists in Berlin. An Art Guide. Berlin: Bäßler Verlag: 68-71, 121.
Afkhami, Mohammad. Honar – The Afkhami Collection of Modern and Contemporary Iranian Art. London: Phaidon, 2017: 18.
Rech, Almine (Hg.) »Anselm Reyle – White Earth« in: Twenty Years, Paris 2017.
Lilley, Clare (Hg./Ed.). Vitamin C: Clay and Ceramic in Contemporary Art. London: Phaidon, 2017: 246-249.
Köttering, Martin (Hg./Ed.). Edition HFBK. Hamburg: Materialverlag, 2017.
König Galerie. Public Projects. Berlin, 2017.
Murakami, Takashi (Hg./Ed.). Takashi Murakami’s Superflat Collection. Tokyo: Kaikai Kiki, 2016.
Gisbourne, Mark (Hg./Ed.). Gara Rainieki/ Elective Affinities/ Wahlverwandtschaften. Bielefeld: Kerber Verlag 2016.
Ascoli, Marc; Stafford, Jerry (Hg./Ed.). Dior: The Art of Color. New York: Rizzoli, 2016: 37.
Goldfarb, Brad. Peter Marino. Art Architecture. Phaidon, 2016.
Ullrich, Wolfgang. Siegerkunst. Neuer Adel, Teure Lust. Berlin: Verlag Klaus Wagenbach, 2016: 8f, 16ff, 20, 59, 62, 97, 105, 111.
Anselm Reyle – Streifenbilder / Stripe Paintings 2003-2013. Hg. von / edited by Contemporary Fine Arts. Ausst.Kat. / exh. cat. Contemporary Fine Arts, Berlin, 2014. (s)
Jacobsen, Stine Marie; Bencke, Ida (Hg.). German for Artists. Berlin: Broken Dimanche Press, 2015.
Cremer, Till. Berlin Artists, Bielefeld: Kerber Verlag, 2015.
Levy, Thomas (Hg). Karin Székessy – Dialoge / Dialogues, Bielefeld: Kerber Verlag, 2015: 208, 209.
Deutsche Kunst nach 1960. Hg. von / edited by Eva Köhler, Andreas Hoffer. Ausst.Kat. / exh. cat. Essl Museum. Kunst der Gegenwart, 2015: 11, 174-179.
Anselm Reyle – Electric Spirit. Hg. von / edited by Gary Tatintsian Gallery. Ausst.Kat. / exh. cat. Gary Tatintsian Gallery, 2014. (s)
Morrill, Rebecca; Beard, Lee. The Twenty-First Century Art Book. London/ New York: 2014: 218.
Chodzinski, Armin. Anmerkungen zu einer notwendigen Unmöglichkeit. in: Henze, Rapahaela (Hg. /ed.). Kultur und Management – Eine Annäherung. 2. Auflage. Springer 2013/ 2014: 257-268.
Bonifacini, Milena; Kaeseler, Ingrid; Skytte, Ingela (Hg. / eds.). Colour Me In. Ausst.-Kat. / exh. cat. Esbjerg Museum, 2014.
What About Love. Hg. von / edited by Kukje Gallery. Ausst.-Kat. / exh. cat. Kukje Gallery, Seoul, 2014. (s)
Rosson Delong, Lea (Hg. / ed.). Des Moines Art Center Collects. Des Moines, Iowa: 2013: 76/77.
Deiss, Amely; Jahn, Andres; Schimpf, Simone (Hg. / eds.). Neon – Vom Leuchten der Kunst. Köln / Cologne: Wienand Verlag 2013: 20, 132/133.
Oakley Smith, Mitchell; Kubler, Alison. Mode ist Kunst. Eine kreative Liaison. München / Munich: Prestel 2013: 101, 112/113.
Oakley Smith, Mitchell; Kubler, Alison. Art/ Fashion in the 21st Century. London: Thames & Hudson 2013, S. 101, 112/113.
Goetz, Ingvild; Löckemann, Karsten; Nollert, Angelika; Ragaglia, Letizia. When now is minimal. Die unbekannte Seite der Sammlung Goetz. Ausst.-Kat. | exh. cat. Neues Museum Nürnberg, Museion Bozen, Trento: Hatje Cantz, 2013, S./p. 140-143.
Kittelmann, Udo; Roumiguière, Melanie; Painting Forever. BubeDameKönigAss, Ausst.-Kat. | exh. cat. Nationalgalerie – Staatliche Museen zu Berlin. Neue Nationalgalerie, Berlin: Kettler, 2013
Klasse Anselm Reyle, HFBK Hamburg (Hg. / eds.) Loft Stories # 327. Under the Influence of Anselm Reyle. Ausst.-Kat. | exh. cat. Wiensowski & Harbord, Berlin 2013.
von Borries, Friedrich, und / and Jesko Fezer (Hg. / eds.). Weil Design die Welt verändert. Berlin: Gestalten, 2013.
Holzwarth, Hans-Werner. Art Now! Vol. 4. Köln / Cologne: Taschen, 2013.
Konzett, Philipp. A Tribute to Franz West. Köln / Cologne: Walther König, 2013: 88f.
Kittl, Steen T. und / and Saehrendt, Christian. Das kann ich auch! Gebrauchsanweisung für Moderne Kunst. Aktualisierte und erweiterte Neuausgabe. Köln / Cologne, 2007/2013.
Murakami, Takashi. Spectra Vision – curated by Anselm Reyle, Ausst.-Kat. | exh. cat. Hidari Zingaro Berlin, Berlin 2013.
von Maur, Karin. Zwischen Farbe und Form. 60 Jahre Kunst in und aus Baden-Württemberg. Stuttgart: W. Kohlhammer, 2013: 290–292.
Moszynska, Anna. Sculpture Now. London: Thames & Hudson, 2013: 80.
Schweizer, Harro (Hg. / ed.). Berlin. Bilder einer Metropole. Berlin: ullmann, 2009: 269.
Ellinghaus, Uwe, und / and Christan Schwarm (Hg. / eds.). BMW Art Guide by Independent Collectors. Ostfildern: Hatje Cantz, 2012: 45.
Kids. Ausst.-Kat. / exh. cat. Contemporary Fine Arts, Berlin. Köln / Cologne: Snoeck, 2012.
Luckow, Dirk (Hg. / ed.). Anselm Reyle. Mystic Silver. Berlin: Distanz, 2012. (s)
Raw Materials. Vom Baumarkt ins Museum. Hg. von / edited by Amely Deiss. Ausst.-Kat. / exh. cat. Museum für Konkrete Kunst, Ingolstadt, 2012: 68f., 124f.
Anselm Reyle. Hg. von / edited by Chiang Ming-Yu. Ausst.-Kat. / exh. cat. Kaikai Kiki Gallery, Taipeh, 2012. (s)
Steinmann, Dirk (Hg. / ed.). Zeitgenossenschaft. Märkisches Museum Witten, 2012: 123–169.
Autostadt Wolfsburg (Hg. / ed.). The Autostadt Stories, Wolfsburg 2011 (Premises: 45; Faces: 34f., 46).
Breuer, Lars, et al. (Hg. / eds.). Tasty. Gerold Miller / Anselm Reyle / Gerwald Rockenschaub, Dezember 2006, in: Konsortium 2004–2010.Berlin: Extra, 2011: 178–181.
Con Amore. Leif Djurhuus Samling. Hg. von / edited by Jens Erik Sørensen. Ausst.-Kat. / exh. cat. ARoS Aarhus Kunstmuseum, Aarhus, 2011: 86.
Driessen, Chris, und / and Heidi van Mierlo. Raw Stardust. Excursions in Contemporary Sculpture II. Tilburg: Fundament Foundation, 2011.
Finger, Brad, und / and Christiane Weidemann (Hg. / eds.). 50 Zeitgenössische Künstler, die man kennen sollte. München / Munich et al.: Prestel, 2011: 146–149.
Geschmack – Der Gute, der Schlechte und der wirklich Teure. Hg. von / edited by Johan Holten. Ausst.-Kat. / exh. cat. Staatliche Kunsthalle Baden-Baden. Köln / Cologne: Walther König, 2011: 119–124.
Halleluhwah! Hommage à CAN. Hg. von / edited by Christoph Tannert. Ausst.-Kat. / exh. cat. Galerie ABTART, Stuttgart. Freiburg im Breisgau: modo, 2011: 100f.
Husslein-Arco, Agnes, et al. 21er Haus. Zurück in die Zukunft – Ein retrospektiver Blick auf ein Museum. Berlin: Revolver, 2011.
Little Cody, Anselm Reyle. Ausst.-Kat. / exh. cat. Contemporary Fine Arts Gallery, Berlin, 2011. (s)
Kurtzke, Christian (Hg. / ed.). MEISSENartCAMPUS. Der neue Anfang. Meissen: MEISSENartCAMPUS, 2011: 34f.
NyDansk Kunst 2011. Ausst.-Kat. / exh. cat. Kopenhagen Art Institute, Kopenhagen / Copenhagen, 2011.
Ramirez, Nicolette. We the artists. An Exhibition bringing together local and foreign artists. Ausst.-Kat. / exh. cat. National Museum & Art Gallery Trinidad & Tobago, 2011: 52f.
Anselm Reyle. Hg. von / edited by Jeff Fleming. Ausst.-Kat. / exh. cat. Des Moines Art Center Iowa, Des Moines, 2011. (s)
Anselm Reyle. Hg. von / edited by Christian Gether et al. Ausst.-Kat. / exh. cat. Arken Museum of Modern Art, Kopenhagen / Copenhagen, 2011. (s)
Sausset, Damien (Hg. / ed.). Annual Art Magazine 11/12. Cyprus Library, Nikosia / Nicosia, 2011: 201.
Stappert, Andrea. Under the Radar. Photographs 1983–2011. Bielefeld: Kerber, 2011.
The Shape of Things to Come. New Sculpture. Ausst.-Kat. / exh. cat. Saatchi Gallery, London, 2011: 76–79.
Wiehager, Renate (Hg. / ed.). Art & Stars & Cars. Daimler Kunst Sammlung. Ostfildern: Hatje Cantz, 2011: 82, 84.
Döpfner, Mathias (Hg. / ed.). Skulpturengarten Villa Schöningen. Köln / Cologne: Snoeck, 2010: 50f.
Glasner, Barbara (Hg. / ed.). Chroma. Design, Architektur und Kunst in Farbe. Basel et al.: Birkhäuser, 2010: 88, 151, 199, 270, 304–307.
Heinke, Florian (Hg. / ed.). Love Kills. Betting on the muse. Frankfurt am Main: Dirty Lovers Books, 2010: 68f.
Horzon, Rafael. Das weiße Buch. Berlin: Suhrkamp Nova, 2010: 96f., 144, 178–182.
Anselm Reyle. Ausst.-Kat. / exh. cat. Kukje Gallery, Seoul, 2010. (s)
Illuminations (After Rimbaud). Hg. von / edited by Ashok Adicéam. Ausst.-Kat. / exh. cat. Leila Taghinia-Milani Heller Gallery, New York, 2010.
Jodidio, Philip (Hg. / ed.). Tadao Ando: Venice. The Pinault Collection at the Palazzo Grassi and the Punta della Dogana. New York: Rizzoli, 2010: 60f.
Landesbank Hessen-Thüringen (Hg. / ed.). Kunst in der Helaba. Frankfurt am Main, 2010: 7.
Neugierig? Kunst des 21. Jahrhunderts aus privaten Sammlungen. Hg. von / edited by Robert Fleck. Ausst.Kat. / exh. cat. Kunst und Ausstellungshalle der Bundesrepublik Deutschland, Bonn. Bielefeld: Kerber, 2010: 153
Physical. Hg. von / edited by BerlinWurlitzer.Ausst.-Kat. / exh. cat. Autocenter, Berlin2010: 19f.
Transzendenz Inc. Approach a piece of your present limit and try to pass it. Hg. von / edited by Heike Kelter und / and René Luckhardt. Ausst.-Kat. / exh. cat. Autocenter, Berlin. Stuttgart: Hospitalhof, 2010: 8.
Nickas, Bob. Painting Abstraction. New Elements in Abstract Painting. New York: Phaidon, 2009.
Aspects of Collecting. Hg. von / edited by Anna Szöke. Ausst.-Kat. / exh. cat. Essl Museum, Klosterneuburg. Wien / Vienna: Edition Sammlung Essl, 2009: 20f.
BERLIN 2000. Ausst.-Kat. / exh. cat.Pace Wildenstein Gallery, New York, 2009: 105–109.
Boros Foundation (Hg. / ed.). Boros Collection. Bunker Berlin. Ostfildern-Ruit: Hatje Cantz, 2009: 102–109, 114f.
Grosenick, Uta (Hg. / ed.). The Art of Anselm Reyle. Köln / Cologne: DuMont, 2009. (s)
Margritte & la lumière. Ausst.-Kat. / exh. cat.Almine Rech Gallery, Brüssel / Brussels, 2009: 38f.
Musical Paintings. Hg. von / edited by Malcolm McLaren. Ausst.-Kat. / exh. cat. Scheibler Mitte, Berlin, 2009: 98f.
Private View. »Lovis Kabinett«. Hg. von / edited by Wendelin Renn. Ausst.-Kat. / exh. cat.Städtische Galerie Villingen-Schwenningen, 2009: 84f.
Anselm Reyle – Acid Mothers Temple. Hg. von / edited by Daniel J. Schreiber. Ausst.-Kat. / exh. cat. Kunsthalle Tübingen. Köln / Cologne: DuMont, 2009. (s)
Säen und Jäten – Volkskultur in der zeitgenössischen Kunst. Hg. von / edited by Nicole Fritz. Ausst.-Kat. / exh. cat.Städtische Galerie Ravensburg, 2009: 90–93.
Schickeria : High Society. Hg. von / edited by Olivia Berckemeyer und / and Peter Langer. Ausst.-Kat. / exh. cat. BDA-Ausstellungsraum Braunschweig. Berlin: Revolver VVV, 2009.
Schneider, Maria, und / and Otto Ferdinand Wachs (Hg. / eds.). Erlkönig/Prototypes, Autostadt Wolfsburg. Köln / Cologne: DuMont, 2009: 200–213.
Vertrautes Terrain – Aktuelle Kunst in und über Deutschland. Hg. von / edited by Gregor Jansen und / and Thomas Thiel. Ausst.-Kat. / exh. cat. ZKM | Museum für Neue Kunst, Karlsruhe. Heidelberg: Kehrer, 2009: 323.
Abstract Vision. Ausst.-Kat. / exh. cat. Thomas Ammann Fine Art AG, Zürich / Zurich, 2008: 20ff.
Always There. Ausst.-Kat. / exh. cat. Galerie Max Hetzler, Berlin, 2008: 28f., 45.
Art at Swiss Re/Swiss Reinsurance Company (Hg. / ed.). Art at Swiss Re. Zürich / Zurich 2008: 72–77.
Biënnale van de schilderkunst. Het genot van het kijken. Hg. von / edited by Jan Boudewijns et al. Ausst.-Kat. / exh. cat.Museum Dhondt-Dhaenens/Roger Ravelmuseum, Deurle, 2008: 28f.
Depletion – Works from the Doron Sebbag Art Collection, ORS Ltd. Hg. von / edited by Lurie Aya und / and Nili Goren. Ausst.-Kat. / exh. cat. The Tel Aviv Museum of Art, Tel Aviv, 2008: 8f.
Diehr, Ursula, und / and Holger Steinemann (Hg. / eds.). Art Unlimited. Art 39 Basel. Ostfildern: Hatje Cantz, 2008: 184f.
For what you are about to receive. Hg. von / edited by Sam Orlofsky. Ausst.-Kat. / exh. cat. Gagosian Gallery, Moskau / Moscow, 2008: 99.
von Heydebreck, Amélie (Hg. / ed.). Stations – 100 Meisterwerke zeitgenössischer Kunst. Köln / Cologne: DuMont, 2008: 196f.
Holzwarth, Hans Werner (Hg. / ed.). Art Now! Vol. 3. Köln / Cologne: Taschen, 2008: 396–399.
Johannes, Anke, und / and Jan Koch (Hg. / eds.). MÖMA. Köln / Cologne: Salon, 2008: 4, 10.
Madesta, Andrea (Hg. / ed.). Abstrakt/Abstract. Museum Moderner Kunst Kärnten, Klagenfurt. Köln / Cologne: Snoeck, 2008: 32, 70f.
Maier-Soglk, Frank. Neue Museen in Europa. Kulturorte für das 21. Jahrhundert. München / Munich: Deutsche Verlagsanstalt, 2008: 22f.
NOW: Selections from The Ovitz Family Collection. Ausst.-Kat. / exh. cat. Arizona State University Art Museum, Tempe, 2008.
Ruf, Beatrix (Hg. / ed.). Blasted Allegories. Works from the Ringier Collection. Ausst.-Kat. / exh. cat. Kunstmuseum Luzern. Zürich / Zurich: JRP Ringier, 2008: 108f.
Saatchi Gallery(Hg. / ed.). The Triumph of Painting. Germania. London: Jonathan Cape, 2008: 114–125.
Schweizer, Harro (Hg. / ed.). Berlin. Kunst und Architektur. Berlin: Tandem, 2009: 269.
Techne. Ausst.-Kat. / exh. cat. Galerie Michael Haas, Berlin, 2008: 19–21.
Flood, Richard (Hg. / ed.). Unmonumental: The Object in the 21st Century. Ausst.-Kat. / exh. cat. The New Museum, New York. London: Phaidon, 2007: 150f.
Gingeras, Alison M. Sequence 1. Painting and Sculpture from the François Pinault Collection. Mailand / Milan: Skira, 2007: 114f., 261–273.
Die Macht des Dinglichen – SKULPTUR HEUTE! Hg. von / edited by Marc Wellmann. Ausst.-Kat. / exh. cat. Georg-Kolbe-Museum, Berlin. Köln / Cologne: Wienand, 2007: 7, 14, 100–103.
Ruinöse Abstraktion: »Es gibt Dinge, die kann man nicht erklären«. Ausst.-Kat. / exh. cat. Bonner Kunstverein, Bonn, 2007.
Very Abstract & Hyper Figurative. Hg. von / edited by Jens Hoffmann.Ausst.-Kat. / exh. cat. Museum of Modern Art and Western Antiquities, Section III, Department of Pigments on Surface, Thomas Dane Gallery, London, 2007: 13.
Franz West. SOUFFLÉ, eine Massenausstellung. Hg. von / edited by Stefan Bidner. Ausst.-Kat. / exh. cat. Kunstraum Innsbruck. Köln / Cologne: Walther König, 2007: 64.
Broken Surface. Hg. von / edited by Matthias Kunz. Ausst.-Kat. / exh. cat. Galerie Sabine Knust, München / Munich, 2006: 37, 70.
Classical: Modern I – Klassische Moderne aus der Daimler Kunstsammlung. Ausst.-Kat. / exh. cat. DaimlerChrysler Contemporary, Berlin, 2006: 11, 14f.
FASTER! BIGGER! BETTER! – Signetwerke der Sammlungen im ZKM | Museum für Neue Kunst. Hg. von / edited by Gregor Jansen und / and Peter Weibel. Ausst.-Kat. / exh. cat. ZKM | Museum für Neue Kunst, Karlsruhe. Köln / Cologne: Walther König, 2006, 260–263.
Painting as Presence – This is not a love song. Hg. von / edited by Christoph Tannert. Ausst.-Kat. / exh. cat. Künstlerhaus Bethanien, Berlin, 2006: 46–50, 55f., 61.
Painting in Tongues. Hg. von / edited by Michael Darling. Ausst.-Kat. / exh. cat. The Museum of Contemporary Art, Los Angeles, 2006: 88f.
PAINT-O-MANIA – Neue Malerei aus Deutschland. Hg. von / edited by Peter Kruska. Ausst.-Kat. / exh. cat. Stadtgalerie Kiel, 2006: 41–43.
Anselm Reyle – ARS NOVA. Hg. von / edited by Beatrix Ruf. Ausst.-Kat. / exh. cat. Kunsthalle Zürich / Zurich, 2006. (s)
Tannert, Christoph (Hg. / ed.). New German Painting. München / Munich: Prestel, 2006: 204–209.
Strange I’ve Seen That Face Before. Ausst.-Kat. / exh. cat. Städtisches Museum Abteiberg, Mönchengladbach. Köln / Cologne: DuMont, 2006: 27.
Art at 30 St Mary Axe London. Hg. von / edited by Richard Hall et al. Ausst.-Kat. / exh. cat. Swiss Reinsurance Company, Zürich / Zurich, 2005: 117–120.
La Nouvelle Peinture allemande. Ausst.-Kat. / exh. cat. Carré d’Art, Musee d’art Contemporain, Nîmes/Arles, 2005.
Lichtkunst aus Kunstlicht. Hg. von / edited by Gregor Jansen und / and Peter Weibel. Ausst.-Kat. / exh. cat. ZKM | Zentrum für Kunst und Medientechnologie, Karlsruhe, 2005: 325.
Meschede, Friedrich (Hg. / ed.). Etwas von etwas. Abstrakte Kunst (Jahresring 52). Köln / Cologne: Walther König, 2005: 244–251.
Sansone, Valentina (Hg. / ed.). Expanded_ painting. Prag Biennale 2_. Mailand / Milan: Politi, 2005.
The Hollows of Glamour (Annual03–04). Hg. von / edited by Martin Clerk. Ausst.-Kat. / exh. cat. Herbert Read Gallery, Canterbury,2004: 94–97.
Editionen – 4 Jahre WBD. Ausst.-Kat. / exh. cat. WBD, Berlin, 2004.
Formalismus. Moderne Kunst, heute. Hg. von / edited by Yilmaz Dziewior. Ausst.-Kat. / exh. cat. Kunstverein Hamburg. Ostfildern-Ruit: Hatje Cantz, 2004: 151–157.
La partie continue 1. Ausst.-Kat. / exh. cat. Le crédac, Centre d’art contemporain d’Ivry, Ivry-sur-Seine, 2004: 63–72.
Loock, Ulrich. »Die 1990er Jahre«, in: Axel Heil (Hg. / ed.). 150 Jahre – Die Geschichte der Kunstakademie Karlsruhe in Bildern und Texten. Künzelsau: Swiridoff, 2004.
Minimalism and After III. Hg. von / edited by Renate Wiehager. Ausst.-Kat. / exh. cat. DaimlerChrysler Contemporary, Berlin, 2004: 64.
Anselm Reyle. Ausst.-Kat. / exh. cat. Galerie Giti Nourbaksch, Berlin, 2004. (s)
deutschemalereizweitausenddrei. Hg. von / edited by Nicolaus Schafhausen. Ausst.-Kat. / exh. cat. Frankfurter Kunstverein, Frankfurt am Main, 2003: 108f.
Reski, Gunter. »Formatvorlage Tachismus«, in: Christoph Keller (Hg. / ed.). Postcontact. Texte 1990–2003. Frankfurt am Main: Revolver, 2003: 61ff.
Keller, Christoph (Hg. / ed.). Circles – Individuelle Sozialisation und Netzwerkarbeit in der zeitgenössischen Kunst. Ausst.-Kat. / exh. cat. ZKM | Zentrum für Kunst und Medientechnologie, Karlsruhe. Frankfurt am Main: Revolver, 2002.
My Head is on Fire but My Heart is Full of Love. Hg. von / edited by Will Bradley et al. Ausst.-Kat. / exh. cat. Charlottenburg Udstillingsbyging, Kopenhagen / Copenhagen, 2002: 35.
Ortsbegehung 8 – Zauber des Verlangens. Ausst.-Kat. / exh. cat. Neuer Berliner Kunstverein, Berlin/Kunstverein Göttingen, 2002.
Schwarzwaldhochstraße. Ausst.-Kat. / exh. cat. Staatliche Kunsthalle Baden-Baden, 2002: 99–102
There Is A Light That Never Goes Out. Ausst.-Kat. / exh. cat. Galleria Sonia Rosso, Pordenone,2002.
Musterkarte. Modelos de Pintura en Alemania 2001. Hg. von / edited by Goethe-Institut Inter Nationes. Ausst.-Kat. / exh. cat. Centro Cultural Conde Duque et al., Madrid, 2001: 60f.
Vier Ausstellungen. Viva November. Neue Besen kehren gut. Sind. Superschloss, Ausst.-Kat. / exh. cat. Städtische Galerie Wolfsburg, 2001: 56.
Wulffen, Thomas. »Rahmen und Entrahmen. Reflektionen zu einer Ausstellung«, in: Deutscher Künstlerbund e.V., Berlin (Hg. / ed.). Kunstreport 1. Deutscher Künstlerbund, KünstlerInnen und AutorInnen. Berlin: Deutscher Künstlerbund e. V., 2001: 25.